idiOt

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

recept

Av KaKaN - 18 januari 2011 20:30

Har du brist på fantasi när det gäller middagen?

Här har du ett eget recept som är super gott!

Billigt oxå!

Blir sjukt mycket mat för en liten peng om man har turen att ha vissa av varorna hemma :)


Detta behöver du:

2 kycklingfilé

1 broccoli bukett

1 purjolök

½ paprika

4 morötter

1 burk bambuskott

10-15 stora färska champinjoner

5-6 dl vatten

1,5 höns buljongtärning

smaksatt soja, gärna champinjonsmak.

1,5 Liter färdig kokt spagetti.


Så här gör du:

Du börjar med att förbereda alla grönsaker.

Börjar steka morötterna i en wokpanna då dom tar längst tid. Brukar krydda morötterna med lite peppar o chilli.

Under tiden morötterna steks så skär du kycklingen i små bitar, lägger i dom i pannan när du känner att morötterna börjar mjukna upp.

Steker så kycklingen inte är röd utan vit o fin.

Lägger i resterande av grönsakerna, steker så det ser fint ut.

Häller över sojan i den mängd man själv tycker ser bra ut i färg.

När man känner att det stekts färdigt så häller man över vattnet och låter det koka så smått.

I med buljongen.

Samtidigt som du häller i vattnet så sätter du på vattnet som spagettin ska koka i.

Låter det små koka under tiden som spagettin håller på att bli klar.

När spagettin kokat färdigt så hälls vattnet av och sen i wok pannan.

Blanda runt och servera!


Detta är otroligt gott. Svårt att misslyckas med då du inte kryddar själv utan låter det sköta sig själv.

Detta blir utan tvekan 5-7 middagar om inte mer, beroende på hur mycket man äter. Går utmärkt att frysa!


Smaklig måltid :)


  


Så här ser det ut under tiden man steker allt.


  


Här ser ni förslag på soja som är god att ha i.


  


Med soja, vatten och hela baletten!


  


Och här ser ni då det färdiga resultatet. Är helt underbart gott!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KaKaN - 20 mars 2011 00:47

Underbar låt!  

Av KaKaN - 19 mars 2011 23:04


Vi börjar med det absolut enklaste.. "ny" bild på mig! :)           En väldigt fin bild enligt mig själv :)   Men sen dessa 15 intressanta sakerna om mig själv... Fruktansvärt svårt!!!   Men jag ska försöka göra ett försök.. tror...

Av KaKaN - 18 mars 2011 18:47

Då var man inne på dag 5 i min lista. Nu handlar det om mina syskon.   Syrran: Pernilla, 14 år äldre än mig. En underbar människa som alltid ställer upp när man behöver henne. En liten solstråle som förtjänar det finaste som finns!   Br...

Av KaKaN - 17 mars 2011 15:55

Dag 4 : Mina föräldrar   Mamma: En av dom bästa människor som finns. Ställer alltid upp, hjälpsam även när hon själv inte har orken osv. En ängel i mina ögon. Mer än så behövs inte skrivas.   Pappa: Finna inga ord om honom.   ...

Av KaKaN - 14 mars 2011 22:54

Så där ja.. listan rullar vidare. Nu är de dags för dag 3: "meningen bakom mitt bloggnamn"   Oh ja.. vad ska man säga? IDIOT   hmm ;) Alla är väll en idiot ibland, så varför inte döpa sin blogg till det? ;)       MEN (!!) Nu mås...

Ovido - Quiz & Flashcards